چرا باید کارت ویزیت داشته باشیم؟ حتی در سال 2024
اگر صاحب یک کسب و کار هستید حتما این توصیه را زیاد شنیده اید که باید کارت ویزیت داشته باشید. این سوال که “چرا باید کارت ویزیت داشته باشیم” پاسخی آسان دارد. برای اینکه بتوانید تبلیغات موثری برای کسب و کار خود داشته باشید و مخاطبان بتوانند از مسیری آسان و در عین حال جذاب راه های ارتباطی با شما را در اختیار داشته باشند. در این مقاله ضمن پاسخ به این سوال که “چرا باید کارت ویزیت داشته باشیم” به شما خواهیم گفت که داشتن کارت ویزیت در مارکتینگ شما چه میزان اهمیت دارد.
اهمیت کارت ویزیت در مارکتینگ
امروزه روش های تبلیغاتی مختلفی برای کسب و کارها وجود دارد. از تبلیغات محیطی و مجازی گرفته تا انواع تبلیغات فیزیکی. شما می توانید با راه اندازی یک وبسایت و استفاده از سئو سایت در فضای اینترنت رتبه بالایی کسب کنید، اما نمی توانید منکر نیازتان به کارت ویزیت باشید. کارت ویزیت نیز یکی از روش های تبلیغاتی موثر است که شما برای ارائه آن به مخاطب به صورت حضوری و در موقعیت های مناسب اقدام می کنید. این موضوع می تواند تاثیر زیادی بر مخاطب داشته باشد علاوه بر اینکه جذابیت بصری کارت ویزیت بیش از پیش توجه مخاطب را به برند شما جلب می کند. البته باید در نظر داشته باشید که کارت ویزیت دارای استانداردهای مشخصی است که رعایت این استانداردها به افزایش تاثیر گذاری کمک می کند.
یک کارت ویزیت از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا باید دقیق و به صورتی خلاقانه و جذاب در طراحی کارت استفاده شود. این اجزا شامل موارد زیر می باشد:
- نام و نام خانوادگی صاحب برند یا نام برند
- عنوان شغلی یا زمینه کاری کسب و کار
- اطلاعات تماس شامل آدرس پستی، آدرس شبکه های اجتماعی، شماره تماس و ایمیل
- نشان تجاری با استفاده از تایپوگرافی جذاب و خوانا
- اطلاعات شرکت
- رنگ مورد استفاده
- جنس کاغذ
- تصاویر مورد استفاده برای طراحی کارت
چرا باید در سال 2024 هنوز هم کارت ویزیت داشته باشیم؟
در این بخش از مقاله سعی داریم شما را مجاب کنیم که داشتن کارت ویزیت، قطعا در بهبود وضعیت کسب و کارتان تاثیرگذار خواهد بود از همین رو به هیچ عنوان نباید از آن غافل شوید. از مهمترین دلایل داشتن کارت ویزیت با وجود راه های مختلف تبلیغات، عبارت است از:
1. مورد اول: تبلیغات موثر برای ارتباط مستقیم با مخاطب
یکی از بهترین راه هایی که می توانید کسب و کار خود را به مخاطب معرفی کنید، استفاده از کارت ویزیت است که به صورت حضوری ارائه می دهید. با کارت ویزیت به طور خلاصه مهمترین محتوای مورد نظر خود را که شامل اطلاعات تماس است، به مخاطب منتقل می کنید تا مخاطب بتواند شما در شبکه های اجتماعی و وبسایتتان دنبال کند. علاوه بر این مخاطب می تواند برای تماس با شما از ابزار کارت ویزیت که حاوی اطلاعات تماس با کسب و کار است، استفاده کند.
2. مورد دوم: جلب اعتماد و اعتبار برای برند
آنچه کسب و کارها را در مسیر تبلیغات موفق می کند، مربوط به جلب توجه و اعتمادی است که برای مخاطب ایجاد می کند و پس از آن مخاطبان و مشتریان بیشتر باعث افزایش اعتبار یک برند می شوند. در این راستا کسب و کارها می توانند با استفاده از کارت ویزیت این اعتماد و اعتبار را ایجاد کنند. زمانی که از کارت ویزیت برای معرفی خود و کسب و کارتان اقدام میکنید، مشتریان بیشتر به شما اعتماد می کنند. چرا که شما به صورت داوطلبانه نام و نشان کسب و کارتان را در اختیار آنها قرار می دهید و این یعنی آماده پاسخگویی هستید. تجربه نشان داده که کسب و کارها از طریق کارت ویزیت نتایج مطلوبی در مسیر اعتماد زایی کسب می کنند، از همین رو با وجود سال ها از ابداع کارت ویزیت همچنان یکی از ابزار تاثیرگذار در مسیر تبلیغات می باشد.
3. مورد سوم: انتقال حس خوب به مخاطب
زمانی که شما برای برقراری ارتباط با مخاطب از کارت ویزیت های خلاقانه و زیبا استفاده می کنید، وجهه ای حرفه ای و مثبت از خود در ذهن مخاطب به جا می گذارید. البته همه این احساسات مثبت زمانی است که شما از کاغذ و طرح با کیفیت برای کارت ویزیت خود استفاده کنید. برخی از کسب و کارها صرفا برای تبلیغات اقدام به استفاده از کارت ویزیت های بی کیفیت می کنند که این موضوع نه تنها تاثیر مثبتی برای برند به همراه ندارد، بلکه مخاطب بدون داشتن حس و تجربه خوب کارت ویزیت را دور می اندازد. یا حداقل این برند یا کسب و کار را در اولویت های خرید و مراجعه خود نمی داند. این روش استفاده از کارت ویزیت نه تنها تاثیر مثبتی ندارد، بلکه یک ضد تبلیغات برای کسب و کارها نیز به شمار می آید. از همین رو یکی از مهمترین تاثیراتی که باید از طریق کارت ویزیت خود به مخاطب منتقل می کنید، ایجاد حس خوب و احترام به مخاطب باشد.
4. مورد چهارم: امکان استفاده از امکانات جدید مانند هوشمندسازی کارت ویزیت
یکی از مهمترین دلایل دیگری که می تواند شما را برای داشتن کارت ویزیت قانع کند، امکان هوشمندسازی کارت ویزیت است که بسیار هم ایده جذاب و خلاقانه است. کارت ویزیت هوشمند به کارت ویزیت هایی گفته می شود که با استفاده از فناوری های نوین می توان اطلاعات بیشتری را از یک برند در اختیار مشتری قرار داد. علاوه بر اینکه امکان برقراری ارتباط با مشتری نیز تسهیل می شود. این نوع کارت ویزیت ها مزایای مختلفی به همراه دارد که عبارت است از:
امکان ذخیره سازی اطلاعات در مقایسه با کارت ویزیت های سنتی
امکان ذخیره سازی اطلاعات تماس برای مخاطب
ایجاد مسیرهای دسترسی آسان برای مخاطب
ارائه اطلاعات بیشتر از برند به مخاطب
دسترسی راحت تر برند به مشتریان از طریق اشتراک گذاری اطلاعات جدید
نتیجه گیری
استفاده از روش های مختلف تبلیغات اعم از راه اندازی سایت، تبلیغات محیطی و استفاده از کارت ویزیت هر کدام به نوبه خود تاثیر زیادی بر برندسازی کسب و کارها دارد. شما نیز میتوانید با استفاده از روش های خلاقانه تا حد زیادی برای اعتبارزایی و جلب اعتماد مخاطبان خود گام بردارید. از آنجا که تبلیغات در فضای اینترنت و نیز تولید کارت ویزیت های هوشمند نیازمند تخصص و مهارت بالایی است پیشنهاد می کنیم، از خدمات تخصصی و حرفه ای شرکت وبرمز در این زمینه غافل نشوید.