چه نکاتی را باید در طراحی تراکت رعایت کنیم؟
در این مقاله قصد داریم تا به پرسش چه نکاتی را باید در طراحی تراکت رعایت کنیم پاسخ بدهیم، پس اگر در این حوزه به سوالی برخورد کرده اید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.
نکات مهمی که باید در طراحی تراکت ها مورد توجه قرار بگیرد شامل موارد زیر می باشند:
- بهتر است به رنگی که در تراکت مورد استفاده قرار می گیرد توجه داشته باشید.
- از تصاویر و شکل های جذاب و متناسب برای تبلیغات استفاده کنید.
- مطالب تراکت بسیار کوتاه و مفید باشد.
- شمار تلفن ارتباط با شما را خیلی دقیق و خوانا بنویسید که این مورد از قسمت های مهم می باشد.
- از مزایای کارکرد خود و تخفیف های خاص افراد را مطلع کنید.
- طرف مخاطب خود را شناسایی کنید.
تاثیرگذارترین راه کار برای روش های تبلیغاتی می توان تراکت را نام برد می توانید خدمات و محصولات خود را با حجم بالا و هزینه کم با یک تراکت نمایش دهید رعایت یک سری نکات اساسی در طراحی تراکت ها بسیار اهمیت دارد تا تراکت شما جذابیت بالایی را دارا باشد که مخاطب را وادار به جذب پیام کند به همین دلیل طراحی بسیار مهم است و شما را به یک ایده تبلیغاتی راحت، قابل اعتماد و موثر سوق می دهد گستردگی فراوان تبلیغاتی در صنایع مختلف باعث این شده تا افراد طراح ماهر سراغ نمونه های بارز تراکت تبلیغاتی که در آن مهارت خاصی به کار رفته باشند.
به این ترتیب با گرفتن ایده های مختلف بسیار خلاق خواهند شد عملیات طراحی تراکت یکی از بدیع ترین و مهم ترین فعالیت هایی است که می توان برای تبلیغ و رنق دادن به کسب و کار انجام داد و در واقع نقش بسیار مهمی در بازاریابی محصولات و خدمات آن کسب و کار دارد.
نکات بسیار مهم و پرکاربرد در طراحی تراکت
چیدمان صحیح
یکی از مهم ترین قسمت های طراحی تراکت، چیدمان مطالب بیان شده است.
توجه داشته باشید که مطالب درهم و قاطی نباشد و از نقاط متفاوت در مسیرهای جداگانه اجتناب کنید.
مختصر و مفید
زمان طراحی تراکت توجه داشته باشید که مخاطب شما احتمال دارد که اهل مطالعه نباشد و یا این که اصلاً حوصلهٔ خواندن این همه مطلب طولانی را نداشته باشد.
اشاره به تخفیفات
برای جلب شدن افراد خاص بهتر است که تخفیفات خود را حتماً بیان کنید که افراد تمایل دارند که در مواقع خرید از تخفیف برخوردار شوند.
یادآوری کردن کلمه تخفیف به منظور جذب مخاطب بسیار حائز اهمیت می باشد اگر موارد تخفیفات خود را برجسته و ستاره دار کنید بسیار عالی می شود.
قرار دادن شماره تماس
شما می توانید با ذکر شماره خود در زیر تراکت سبب ایجاد اعتماد بیشتر برای مخاطبان بشوید، از موارد طراحی تراکت افزودن به اعتماد به نفس می باشد که در ترقی امور کاری تاثیر گذار خواهد بود.
فونت جذاب و خوانا
با به کار گرفتن از فونت خوب و چاپ با کیفیت می توانید یک تراکت عالی را طراحی کنید.
پایان رساندن طراحی تراکت با فونت نوشتاری آن تکمیل خواهد شد، قابل ذکر است که از بهترین نوع چاپ کمک بگیرید، بهتر است در مقابل هزینه های تراکت رعب و وحشت نداشته باشید.
تا کردن
احتمال دارد از مواردی که برای شما مهم نیست ولیکن برای مخاطبانتان بسیار حائز اهمیت است تا کردن تراکت باشد تاکید می شود که تراکت ها را چندبار تا کرده تا مخاطب را حساس به خواندن مطالب درون آن بکنید.
توجه به کیفیت چاپ و کاغذ
باید به نوع و کیفیت چاپ و نوع کاغذ برای طراحی تراکت توجه داشته باشید.
متن صحیح
یکی از موارد دیگر اهمیت دادن به ویرایش نوشته ها در طراحی تراکت است دقت کنید که طرح خود را تصحیح کنید و ازکسی تقاضا کنید قبل از چاپ آن را خواهنده تا اطمینان حاصل بشود که می تواند آن را واضح بخواند و پیام را به خوبی می توان دریافت و منتقل خواهد شد.
زیرا غلط املایی یا جا به جا شدن شمارهٔ تماس شما می تواند صفحه نمایش شما را از ارزش ساقط کند.
اشتباهات املایی و دستوری جبران پذیر نمی باشد در صورتی که طراحی تراکت شما فروش یا لیستی از کالاها می باشد، از صحت قیمتها و تاریخهای ذکر شده در تراکت اطمینان حاصل کنید.
اشکال و تصاویر جذاب
توصیه می شود که تصویرها و اشکال جاذب را در طراحی تراکت خود قرار بدهید در طراحی صفحه تراکت تصویرها نقش مهمی را ایفا خواهند کرد، به خصوص در صورتی که هدف شما این است که محصولات خود را به این شکل نمایش بدهید که شناخته بشود.
با کمک گرفتن از تصویرهایی که دارای کیفیت بالا و اشکال برجسته، همچنین برند شما را کامل خواهد کرد و از جذابیت کافی آگهی شما اطمینان می دهد.
در مواقعی که از مردم انتظار دارید که تراکت شما را بخوانند، کمک گرفتن از تصاویر و اشکال با کیفیت بالا یک امرضروری است.
قانون یک سوم
قانون یک سوم یکی از اصول طراحی تراکت موفق می باشد که شما می توانید از آن کمک بگیرید قانون طلایی یک سوم از نکته های برجسته در طراحی تراکت به شمار می رود که برای انواع طرح ها جواب می دهد.
برای چینش عنصرکانونی در طراحی تراکت در قسمت های منقطع خطوط عمودی و افقی یاری دهندهٔ شما می تواند قانون یک سوم چیدمان باشد.
جایگاه دیده شدن با اهمیت ترین عناوین در نزدیک به این نقاط تقاطع تا جایی که امکان دارد می تواند قرار بگیرد.
یکی دیگر از قواعد دارای اهمیت در خوانده شدن مطالب تراکت این می باشد که افراد در اولین مرحله از خواندن گوشه های سمت چپ بالا، سپس گوشه پایین سمت چپ و سپس گوشه بالا و پایین سمت راست توجه می کنند.
توجه به فضای خالی
مورد بعدی که باید بدان اهمیت داد این است که از فضای سفید کم و در حد تعادل استفاده کنید موارد مهم در طراحی تراکت در فضای سفید فضای خالی اطراف عناصر طراحی است که تمامی در آن قرار دارند.
وقتی که به مقدار فضای سفید توجه نشود و این فضا کم باشد، حس به هم ریختگی برای خوانده به وجود خواهد آورد.
با دادن فضای بیشتر چشم خوانده بسیار واضح و راحت می تواند مطالب را دنبال نماید و اطلاعات لازم را به دست آورد.
به کار بردن تضاد و کنتراست
برای خلق کردن یک تراکت تبلیغاتی بهتر است که متضادها را انتخاب نمایید وجود تضاد و اختلاف یکی از اصل های طراحی تراکت است که می تواند با متمرکز شدن به تولید این محتوا کمک بکند بنابراین برای جذابیت و برجستگی تراکت خود بهتر است در هنگام به کار گرفتن رنگ ها از رنگ های متضاد و فونت های با اندازه های متفاوت کار خود را به اجرا در بیاورید.
با یک طراحی خوب برای تراکت خود می توانید بسیار موفق باشید که این رمز موفقیت شماست.
کلام نهایی
فایل شاپینگ با در دست داشتن کارشناسان با تجربه در تبلیغات و ارائه محصولات و خدمات گرافیکی از فعالیت حرفه ایی بر خوردار می باشد با سفارش خود در فایل شاپینگ شما قادر هستید که دارای یک تراکت با تصویرو با کیفیت و طراحی منحصر به فردی را در اختیار داشته باشید.
آغاز به کار این مجموعه خدمات با کیفیت و خلاق به درنظر گرفتن اهداف شرکت ها و سازمان های کسب وکار بوده که فایل شاپینگ به واسطهٔ افراد متخصص می تواند خدمات بسیار عالی را برای شما ارائه بدهد.
جذاب و همیشه چیز جدیده سایتتون